wtorek, 15 września 2015

Dlaczego jesteś fotografem?

"A czemu nie?" - ową odpowiedz udziela mój kolega na praktycznie każde zadane mu pytanie. No więc dlaczego miałabym nie być fotografem? A dlaczego właśnie Ty jesteś kucharzem? A dlaczego to właśnie Ty jesteś mechanikiem? Właśnie dlaczego? Bo to kochasz. Jest to jedna z nielicznych Twoich zainteresowań, które chcesz rozwijać i praktykować na co dzień. A co najważniejsze czerpać z niej jakieś korzyści czyli mniejszymi słowy - chcesz zarabiać hajs na tym co na prawdę lubisz.
Teraz ja odpowiem na najczęstsze zadawane mi pytanie: Dlaczego akurat fotografia?
No jak to dlaczego? - mogłabym się zdziwić - bo to kocham!





Poprzez fotografię mogę pokazać siebie, w mniejszym lub większym stopniu. Wszystko zależy od mojego zaangażowania. Mogę zatrzymywać czas na fotografiach, który tak na prawdę nigdy już nie wróci. Dzięki fotografowaniu mogę tak na prawdę wszystko. A wszystko zależy od Ciebie. Ode mnie. Od mojej wyobraźni. I Twojej współpracy jako modela.
Tak na prawdę fotografując dzielę się z Tobą częścią mej duszy. Mych uczuć. Pokazuję Ci część siebie. Pokazuję Ci jak widzę świat swoimi oczyma.



Moja przygoda z fotografią tak na prawdę zaczęła się gdy miałam 15 lat. Nie będę wspominać o takich historiach gdzie miałam swój pierwszy telefon z aparatem i robiłam zdjęcia wszystkiemu i wszystkim. Gdy wkroczyłam w "dorosłe życie" - poszłam do liceum, wiedziałam już od samego początku, że w przyszłości chce być fotografem. Bardzo żałowałam swojej decyzji zrezygnowania z artystycznej szkoły, co by podszkoliło mój warsztat nie tylko w dziedzinie fotografii. Aczkolwiek nie mogę niczego żałować, a na tę chwilę czasu bym nie cofnęła.





Spotkałam się również z komentarzami, iż praca fotografa wcale nie jest ciężka. "Co to za praca, robienie zdjęć", "każdy głupi by mógł być fotografem", "chodzisz robisz zdjęcia, nic męczącego". Zazwyczaj takie komentarze słyszę od osób, które nigdy nie miały styczności z tego typu pracą, a znając życie z jakąkolwiek inną. Więc wszystkich, którzy myślą, że praca fotografa to pikuś - muszę Was zmartwić, bo praca fotografa to ciężki kawałek chleba. Równie dobrze każdy nastolatek/nastolatka w owych czasach mógłby pracować w tym zawodzie a jednak nie każdy kto posiada lustrzankę nadaje się na fotografa. Bo nie każdy widzi piękno otaczającego nas świata. Sama wiem - z własnego doświadczenia - ile trzeba poświęcić aby wyłapać dobry kadr. Nie raz siedziałam po pachy w wodzie aby uchwycić idealny moment. Nie raz leżałam na ziemi, trawie, błocie. Ile zmarnowanych ciuchów haha, żartuję. Ale sami nie wiecie ile my - fotografowie, musimy poświęcić żeby zrobić "zajebiste zdjęcie". Nie zawsze tak jest, bo nie jest. Lecz zazwyczaj - wesela, śluby, chrzciny. Kilkanaście godzin na nogach aby wszyscy byli zadowoleni. Kilkanaście godzin siedzenia przed komputerem i obrabianie zdjęć - aby wszyscy byli zadowoleni.



A właśnie, nie każdy o tym pamięta. Obróbka zdjęć jest równie ważna co ich zrobienie. Nie każdy fotograf obrabia zdjęcia, lecz ja jestem tego zdania, że obróbką dużo można zyskać na fotografiach. I nikt nie wspomni o siedzeniu "po godzinach" i męczeniu się z obrabianiem zdjęć. A to również ważny a zarazem ciężki element naszej pracy. Ludzie również są zniesmaczeni ceną zdjęć. "Za drogo", "za mało zdjęć", "pójdę do studia fotograficznego i zapłacę mniej" - ehe, w studiu, które nie zachwyca jakością a co dopiero pomysłowością zdjęć zapłacisz dwa razy więcej za mniejszą ilość zdjęć - zapewniam Cię. Dlaczego się wypowiadasz skoro nie masz o tym zielonego pojęcia? Czasem wkurzam się, poważnie wkurzam się jak jasna cholera gdy widzę takie a nie inne komentarze od osób, które gówno wiedzą tak na prawdę o fotografii.
Dużo komentarzy, a raczej hejtów swojego czasu spadło na mnie dlatego, że chcę spełniać swoje marzenia, a "nie pójdę do normalnej pracy, jak normalny człowiek". Bo może ja nie jestem normalna? Pomyślałeś o tym? Przeciętny człowiek nigdy nie zrozumie człowieka z duszą artysty. Zawsze artyści są wytykani palcami, dlaczego? Bo są inni? Żyją swoim życiem i nie boją się wyjść poza szereg i pokazać światu. Inność jest fajna, a będąc szarą myszką nigdy nie podbijesz świata.
A jak Ty rozumiesz pojęcie inności?
Przeglądając facebooka na mojej tablicy pojawiają się miliony obrazków z napisami "jaki to ja nie jestem zajebisty i mam wyjebane na resztę świata" - teraz pomyślmy. Każdy z Was myśli, że jest zajebisty i ma wyjebane na innych ludzi. Więc nadal jesteście szarą masą niczym nie wyróżniającą się z pośród tego tłumu. Dlaczego? Dlaczego powielasz schematy? Dlaczego nie znajdziesz swojego stylu - nie ubioru bo nie tylko o to w tym chodzi, ale stylu bycia, życia. Dlaczego nie zaczniesz żyć po swojemu tylko tak jak inny Ci nakazują?

Jestem a r t y s t ą - nigdy nie zrozumiesz mojego toku myślenia. 


*fotografie z 2013-14 roku

22 komentarze:

  1. @Dużo tych postów usunęłaś?
    Obserwuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie od 2013 roku - około 40. Gdy wróciłam, jednego dnia starałam się to nadrobić, ale jednak to nie to samo.... :-)

      Usuń
    2. @No ja usunęłam wszystkie od 2012 roku ponad 100 postów to rozumiem Cię w 100% i bardzo żałuje teraz że usunełam, ale niestety nie da się tego naprawic. na szczescie nadal mam tą strone i chce ja od nowa prowadzić. :)

      Usuń
    3. Szkoda, tyle postów. Tak to jest jak się działa pod wpływem chwili. Powodzenia Ci życzę na "nowej drodze" w blogowaniu i będę odwiedzać! :-)

      Usuń
    4. @Bardzo szkoda. Mam nadzieje, że nasze blogi się rozwiną. Ja Ciebie również będę odwiedzać i także życzę Ci powodzenia, trzymam kciuki! :)

      Usuń
  2. Bardzo szkoda. Mam nadzieje, że nasze blogi się rozwiną. Ja Ciebie również będę odwiedzać i także życzę Ci powodzenia, trzymam kciuki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesujący post
    I te zdjęcia *-*
    Wspaniałe <3

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajnie, że masz pasję, która sprawia Ci mnóstwo przyjemności :)
    cudowne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne zdjęcia :D
    www.qqrnq.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawiązując do tego,ze "fotograf nic nie robi" spotkałam się z jeszcze lepszą wypowiedzią,przechodząc do rzeczy, znajoma powiedziała mi kiedyś,że fotograf tylko pstryka zdjęcia a modelka robi całą resztę!
    Masz ogromny talent, również uwielbiam fotografie,ale brak dobrego sprzętu,który niestety kosztuje ucina mi skrzydła:(
    http://youmusntbeafraid.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze lepiej, dobrze, ze nikt mi tak nie powiedział bo na prawdę bym sie zdenerwowała Emotikon tongue a na pewno jeszcze trafi mi sie ktoś kto taką wypowiedzią rzuci. Niestety, fotografia to drugi zawód. Sama wiem jak to jest, chciałabym wymienić aparat na nowy a narazie oszczędności mi nie pozwalają, muszę odkładać dalej :-)

      Usuń
  7. Wow, świetne zdjęcia! Niektórym osobom zawsze się coś nie podoba. Tylko szkoda, że sami nie spróbują swoich sił w fotografii. To wszystko wydaje się być takie łatwe, a w rzeczywistości nie jest. Sama obróbka ile zajmuje czasu, nie mówiąc już o zrobieniu idealnego ujęcia! :)
    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne zdj robisz :) widać ,że to kochasz :)

    http://naataliam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Widać, że to jest to co kochasz. Wspaniałe zdjęcia!

    http://ancient-lullaby-happiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. wow jakie zdjecia
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy temat poruszyłeś, a no i zdjęcia są super gratuluję pasji i życzę powodzenia :)

    Opiniownia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Robisz bardzo ciekawe zdjęcia, trzymaj tak dalej i powodzenia :)
    Opiniownia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie zaczarowała druga fotografia i trzecia. Są śliczne, naprawdę. Bardzo mi się podoba kontrast miedzy człowiekiem, a słońcem na wodzie. Uwielbiam takie fotosy. Zgadzam się z tobą w pełni - JESTEŚ ARTYSTĄ . Te dwa ostatnie zdjęcia nie przypadły mi zbytnio do gustu i nawet nie łapię o co w niej chodzi szczerze mówiąc, ale ja jestem tępym człowiekiem i to gimbusem - mam prawo nie rozumieć, prawda?
    Pozdrawiam, Wiki xoxox

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwie ostatnie fotografie to zdjęcia z sesji, nie każdy rozumie owa sesje. Dziękuję za mile słowa :-)

      Usuń
  14. zdjęcia są cudowne, moje nie dorównują tym które widzę. wręcz cudowne :)

    zapraszam do siebie: http://przezokoobiektywu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale przepiękne zdjecia! *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - każde dobre słowo i każdy hejt, wszystko motywuje do działania.