wtorek, 27 września 2016

BEFORE AND AFTER #2 | TUTORIAL

To już drugi post z serii "beafore and after" - wybrałam się ostatnio na "szybki" dwu godzinny spacer z moją miłością aby trochę pofotografować przyrodę, czego bardzo mi brakowało. Lubię takie samotne spacery. Tylko ja, papierosy i mój aparat. Szczerze mówiąc nie wiem jak mam zaprezentować Wam owe tricki, które używam w obróbce - ale na pewno użyję programu, który większość z Was ma na swoim komputerze, a mowa oczywiście o Photoscape. Mój photoshop jest na chorobowym więc ostatnimi czasy posługuję się owym programem. A szczerze mówiąc do podciągnięcia kolorów nic więcej nam nie potrzeba. Może po przez screeny ekranu pokażę Wam krok po kroku, na jednym zdjęciu jak zazwyczaj nadaję "barwę" i "odświeżam" daną fotografię. No to zaczynamy! 
Jeśli nie masz programu, możesz ściągnąć go w szybki sposób tu <klikacz>.
Szczerze mogę go polecić z ręką na sercu dla początkujących amatorów fotografii. 

Zdjęcie przed obróbką


Pierwszym krokiem jaki zawsze wykonuję to zmniejszenie rozmiaru zdjęcia. Po czym wyostrzam zdjęcie, zazwyczaj na 3-ce. 


Następnie ustawiam jasność i kolor - bo o to tak na prawdę w tym wszystkim chodzi ☺
Możecie zauważyć, że kontrast ustawiłam na minusie, dlaczego? Prawdzie mówiąc obróbka to kwestia indywidualna każdego fotografia. Jedni wolą mocno nasycone zdjęcia, drudzy mniej. Ja akurat jestem z tym, którzy nie popierają przesytu na fotografiach dlatego więc z kontrastem jedynie szaleję na minusie. Co daje efekt lekko wyblakłego zdjęcia. 
Zawsze, ale to zawsze pogłębiam kolor zdjęć. Wtedy bladość kontrastu redukuje się i powstaje idealny kolor, który chce uzyskać. 


Czasem również korzystam z "efektów kliszy" są to filtry, którymi również możecie zmienić kolor zdjęć. Ja zazwyczaj jak już z nich korzystam wybieram te najniższe, wolę sama pobawić się kolorem aniżeli iść na łatwiznę i nałożyć gotowy filtr.


Co powiecie na taki efekt? Jest różnica?



Teraz pokażę Wam kilka ujęć przed i po abyście mogli zobaczyć różnicę jaką możecie zrobić tylko nasycając kolory. U góry zdjęcia przed obróbką, na dole po.








A Wy macie jakieś sprawdzone programy, w których obrabiacie swoje zdjęcia? 
Jak Wam się podoba? ☺ Buziaki! ♥

4 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz - każde dobre słowo i każdy hejt, wszystko motywuje do działania.